Social label, kwetsbare groepen krijgen nieuwe kansen

Pop up Werkwarenhuis Social label
19-04-2016    Redactie    Nieuwsberichten

Naast het Werkwarenhuis, de thuisbasis van Social label op Tramkade 20 in ‘s-Hertogenbosch, is Social label nu ook drie maanden lang te gast op deze prominente locatie, Rijnstraat 50 in Den Haag, pal naast het centraal station.

Stichting Social label is een beweging die via design denken werkt aan eigen waarde en nieuw perspectief. Social label biedt via designproducten mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een podium en uitdagend werk. Door hun kwaliteiten te benutten en een aansprekende omgeving te creëren krijgen kwetsbare groepen nieuwe kansen. Samen bouwen aan een inclusieve wereld via de kracht van design en communicatie is de missie van de initiatiefnemers, ontwerpers Petra Janssen en Simone Kramer. Social label werkt samen met ontwerpers Piet Hein Eek, Roderick Vos, Haiko Meijer, Marc Mulders, Dick van Hoff, Borre Akkersdijk, Edwin Vollebergh, Kiki van Eijk, Edward van Vliet en diverse werkplaatsen door heel het land.

Hier vind je meer informatie over de tentoonstelling

Leestip: hier kun je het artikel lezen over de samenwerking van ‘Platform Social Label’, ‘werk-atelier Citydwellers’ en het ‘programma Aanval op Schooluitval ZOB’